Cupping behandeling

Wat is een Cupping behandeling?
Cupping behandeling is een behandelwijze die zijn traditie vindt in Chinese geneeswijzen en al duizenden jaren oud is.

Wat doet Cupping behandeling?
Cupping behandeling wordt gebruikt om meridianen en acupunctuurpunten te behandelen waardoor de doorbloeding in spieren en weefsels sterk verbetert en het stagnaties in de energiedoorstroming opheft. Door de cups op de huid te zetten en een vacuüm te creëren, trekt de huid en de spierlaag omhoog. Hierdoor ontstaat er een betere doorbloeding en een betere lymfe circulatie. Dat zorgt samen voor de afvoer van afvalstoffen.

Hoe wordt het gegeven? Door middel van handoplegging wordt de energie doorgegeven. Kleding kan worden aangehouden. Wanneer een Cupping behandeling? Cupping behandeling kan effectief worden toegepast onder meer bij:
  • bij kou en opkomende verkoudheid

• bij longproblemen

• bij spier- en gewrichtsklachten

• bij hoofdpijn/migraine

• bij rug-, nek en schouder klachten

• bij ischias

• bij zwelling, vocht in knie en enkel

• bij achillespees problemen

• bij hielspoor

• enzovoort

Vooral bij spier- en gewrichtspijnen is het effect snel merkbaar. Door de diepe bindweefselmassage worden spieren en huid soepel gemaakt en bindweefsel verslakking opgeheven. Je komt zogezegd ‘ruimer in je vel te zitten’. Na een Cupping behandeling voelt men zich mentaal en fysiek een stuk beter!

Is de behandeling pijnlijk?
Een Cupping behandeling is niet pijnlijk, maar kan wel even een onaangenaam gevoel geven. De vacuümkracht van de cup kan dan eventueel verminderd worden. Het therapeutisch effect is echter wel afhankelijk van de zuigkracht die door de Cupping behandeling ontstaat. Waar de cup is geplaatst kan een rode tot paarse verkleuring te zien zijn die echter na een paar dagen weer verdwijnt.  De verkleuring wijst niet op een bloed uitstorting, maar op afvalstoffen die los komen.

Wil je weten of Cupping behandeling in jouw situatie kan worden toegepast? Neem dan contact op met Adisa. Cupping behandeling is nooit een vervanging van een reguliere behandeling.